• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Trevligt att Bisnode & UC har uppdaterat på hemsidan men när jag gjorde en låneansökan igår och kollade upplysningen som togs idag på Kivra så är det mina gamla uppgifter.
Nu har man dragit på sig en förfrågan helt i onödan, tack för den Bisnode & UC som ger folk fel information över telefon osv..

Får ringa tillbaka imorgon och se vad det är som händer, då lånegivaren bekräftade att dem ser inte dem nya uppgifterna medan UC & Bisnode säger att dem ska göra det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Trevligt att Bisnode & UC har uppdaterat på hemsidan men när jag gjorde en låneansökan igår och kollade upplysningen som togs idag på Kivra så är det mina gamla uppgifter.
Nu har man dragit på sig en förfrågan helt i onödan, tack för den Bisnode & UC som ger folk fel information över telefon osv..

Får ringa tillbaka imorgon och se vad det är som händer, då lånegivaren bekräftade att dem ser inte dem nya uppgifterna medan UC & Bisnode säger att dem ska göra det.
Igår var det väl inte uppdaterat gällande slutskattebesked i augusti.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Igår var det väl inte uppdaterat gällande slutskattebesked i augusti.
Ringde UC & Bisnode och dem bekräftade att dem hade fått in allt idag och att upplysningen var tagen idag även om jag sökte natten till idag då så att dem borde ha sett det nya, men nope det visar det gamla.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du vet Lasse, man blir som man umgås. Det är lugnt vi kommer ge dig tips vart du kan använda dig för lån med dålig UC. Det är vi duktiga på här.

Diskuterar löneutmätning och stoppa pengar i madrassen om ett par veckor och skuldsanering i september om takten håller i sig.

Jag har fått överskott av kapital och vet inte varför. Samt kvarskatt jag inte förstår heller...
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hände inte ett skit när jag höjde lönen i UC med 7% för 2018. Men gick från 5 till 4 ff nu och då gick betyget från 2.4 till 1.9. Så ff gör en hel del.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Hände inte ett skit när jag höjde lönen i UC med 7% för 2018. Men gick från 5 till 4 ff nu och då gick betyget från 2.4 till 1.9. Så ff gör en hel del.

Gött. 1,9 är ju ett fint betyg :) Det känns som det i huvudsak är 3 delar som påverkar UC
-Anmärkningar (i synnerhet färska)
-Förfrågningar
-Nyttjade krediter
Förändringar i lön, vanliga lån etc har mindre påverkan. Detta då UC betyget ju säger sannolikheten för att få en anmärkning.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Hände inte ett skit när jag höjde lönen i UC med 7% för 2018. Men gick från 5 till 4 ff nu och då gick betyget från 2.4 till 1.9. Så ff gör en hel del.

När ska du prova söka på nytt?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
När ska du prova söka på nytt?
November eller december. Nov har jag en ff kvar och avslutat ett blanco. Högsta räntan jag har nu på lånen är 5.95%. Så jag måste ha bra förutsättningar för att få något bättre. Jag kommer söka två samlingslån.
 
G

Gizmo

Gäst
Poäng: 0
Hej! Läst här en del men aldrig skrivit o har en liten fundering..

Är olika FF olika ”värda” tror ni?

Hade en som gick ut i natt från när jag sökte för bolån på Swedbank som gick ut inatt men inget hände med betyget. (Gick från 6ff till 5ff)

Minns när mina 4st blancolånsförfrågningar på typ Lendo fyllde 6mån då gjorde det ganska mycket på betyget.. tror jag fick från typ ca 7,5 till ca 3,8 då.

Har 3,5% i risk på UC nu.
 
F

Fd Kreditförfrågaren

Gäst
Poäng: 0
Idag försvann 9 st kreditförfrågningar av 30 st och det hände ingenting på betyget som är högt 70 procent , har inga anmärkningar inkomst 200 000, 5 000 underskott 1 kreditkort 30000 utnyttjat 25000, 1 blanco 15000 det är allt och sista förfrågningarna går ut i november , och det hände ingenting alltså tycker de e jättekonstigt de borde gått ner enligt min situation när bara ff spelat nästan all roll i kreditscoren, nån mer som varit med om det här?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp